TY - JOUR ID - 65236 TI - منافع ملی و تربیت سیاسی دانش آموزان در جمهوری اسلامی ایران با تاکید بر دوره دوم متوسطه JO - فصلنامه مطالعات منافع ملی JA - JNIS LA - fa SN - ۲۶۴۵-۵۵۲۸ Y1 - 2018 PY - 2018 VL - 3 IS - 10 SP - 111 EP - 136 KW - تربیت سیاسی KW - آموزش و پرورش KW - معلمین KW - دانش اموزان KW - سند تحول DO - N2 - منافع ملی و تربیت سیاسی دانش آموزان در جمهوری اسلامی ایران با تاکید بر دوره دوم متوسطه رستمعلی ترک[1] دکتر مسعود مطلبی[2] چکیده: موضع پژوهش جایگاه آموزش و پرورش در تربیت سیاسی دانش آموزان در جمهوری اسلامی ایران با تاکید بر دوره دوم متوسطه می­باشد که پس از مبانی نظری و فکری با رویکردهای متفاوت به نقش و تاثیرگذاری آموزش و پرورش و به تبع آن معلمین و همچنین سند تحول به عنوان سندی راهبردی برای اعتلای شعور و تربیت سیاسی دانش آموزان پرداختیم، همچنین تحلیل محتوای کتب درسی از بعد توجه به تربیت سیاسی مورد نقد و بررسی قرار گرفت که نتایج حاصل از پژوهش نشان دهنده این موضوع بود که توجه کامل و چندانی به این امر مهم نگردیده است ولی با همین کمبود مشارکت­های دانش آموزان در فعالیت­های سیاسی نشان دهنده توجه خود دانش آموزان به این امر مهم است تربیت سیاسی در سند تحول لحاظ گردیده و این تاکید باعث گردیده که کتب درسی و فعالیت­های سیاسی در مدارس بیشتر مورد توجه قرار گیرد. واژگان کلیدی: تربیت سیاسی، آموزش و پرورش، معلمین، دانش اموزان، سند تحول [1] - کارشناسی ارشد علوم سیاسی، دانشکده حقوق و علوم سیاسی، دانشگاه آزاد اسلامی، تاکستان، قزوین، ایران [2] -  استادیار و عضوهیئت علمی، گروه علوم سیاسی، دانشگاه آزاد اسلامی، واحد آزادشهر، گلستان، ایران Mmthp2006@gmail.com تاریخ دریافت:11/9/1396-  تاریخ پذیرش:30/9/1396 UR - https://www.jnis.ir/article_65236.html L1 - https://www.jnis.ir/article_65236_b62cdabfc6e3457003563f998c69c2da.pdf ER -