جایگاه رسانه های نوین در پیشبرد منافع ملی در چشم انداز نظری

ابراهیم متقی؛ صفت الله شاهوردی

دوره 8، شماره 29 ، آذر 1401، ، صفحه 125-148

چکیده
  رسانه ها نوین همانند شبکه های اجتماعی در سده بیست و یکم بازیگر اصلی زندگی انسان ها شناخته می شوند. این بازیگری در همه سطوح اعم از سطح کلان همانند معرفی سبک زندگی، اقتصاد کلان(اعم از اقتصاد جهانی و بستر اقتصاد کنونی جهان)، شکل گیری سیاست نوین و همچنین در سطح خرد همانند نوع هویت محلی، سبک تغذیه و....شامل می­شود. در این راستا منافع ملی کشورها ...  بیشتر

کالبدشکافی منافع ملی در چارچوب گفتمان‌های سیاست خارجی جمهوری اسلامی ایران

مسعود مطلبی؛ مجید نوروزی خولکی

دوره 7، شماره 27 ، خرداد 1401، ، صفحه 1-13

چکیده
  در دهه‌های اخیر، دولت های مختلف تمایل به بهره گیری از قدرت نرم دارند. قدرتی که بر استفاده از ابزارهای متفاوتی برای ایجاد جذابیت برای نفوذ و افزایش نفوذ در کشورهای دیگر تاکید می‌کند و یکی از ابزارهای جنگ نرم رسانه ها می باشند. بر این اساس این مقاله که به بررسی نقش قدرت نرم رسانه در مشروعیت سیاسی دولت ها پرداخته است. در مورد نتایج این ...  بیشتر